Back to Top

Előszó



Üdv mindenkinek! ***
(*** Ez a kilencedik  tizedik változata az első sornak)


Előszót írni egy olyan dologhoz, ami csak a jövőben fog megtörténni - rendkívül nehéz. Valami olyasmi ez, mint elképzelni a következő nászéjszakádat, vagy a "mit csinálok a lottó ötös után?"-ról és hasonszőrű agyi maszturbációkról beszélni. De azért megpróbálom megoldani.


Az előszó előszava

Aki olvasta az előzményeimet a lap alján látható linkek valamelyikén, az tudhatja, hogy megrögzött Portugália, Madeira és Azori rajongó vagyok. Az elmúlt négy évben sok dolgot megtapasztaltam abban a fantasztikus légkörű országban és igyekeztem minél több embernek sugallni, hogy látogasson el az általam látott helyek valamelyikére. 
Megérzéseimet, élményeimet a megszokottól eltérő módon osztottam meg a weblapomon és a blogspoton azokkal az olvasókkal, akik képesek voltak elviselni a stílusomat.
Írásaim létrehozásakor a célom mindig az volt, hogy kerüljem az "ide bementem - oda bementem" típusú beszámolókat, de sajna sokszor sikerült nekem is beleesnem ebbe a csapdába. Ennek ellenére bízom abban, hogy akik képesek ezekben az történetekben használható információkat találni, azok hasznukra tudják fordítani leendő útjaik megtervezésekor, akik pedig már jártak ezeken a helyeken, azokban fel tudok idézni pár kellemes emléket.


Miért éppen a Kanári?


Mielőtt bárki is izgatottan keresni kezdi a blogomban a helyet ahová beírhatja okosban, hogy a Kanári nem portugál, az kapjon be gyorsan két andaxint nyomjon rá egy felest, és nyugodjon le. Ezt az információt én is tudom.

Tavaly ősszel, amikor elkezdtem tervezni 2019-et, akkor párom jelezte, hogy az aki ötödször megy vissza Madeirára úgy, hogy már a sziget utcáinak háromnegyedében járt, az nem teljesen normális. Tehát vagy vegyek ott egy kecót, vagy keressek más desztinációt. 
A másodikat választottam, mert az elsőre (még) nincs elég zsozsóm...
Így lett a Kanári a 2019-es cél.

A tervezés kezdetén két fix pontot tudtam megadni:
  • La Palma legyen benne,
  • a Ryanair pedig ne legyen benne.

A repülésről:

A Ryanair-ral nekem nincs problémám, ha Londonba kell menni. Budapest tulajdonképpen London Soroksár-ja, és oda velük érdemes utazni. Kanári viszont jóval nagyobb falat a Ryanair Boeing gépeinek, mert sok pogyóval nem képesek odáig elrepülni.
Ezt sokan megtapasztalhatták a tavalyi balhék során. 

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ez a "nem tud odáig repülni" információ nem teljesen hiteles, ugyanis a magyar médiákban hangzott el, ahol még a képernyőn megjelenő feliratokat sem tudják helyesen leírni, nemhogy elbánjanak olyan információk megértésével, amiben kétjegyűnél nagyobb számok vannak. Valószínűbb, hogy oda-vissza útról van szó, és csak a Kanárin (vagy éppen ott nem) akarnak kerozint venni.

Summa summarum én nagyon rosszul viselem, ha nem együtt utazok a nagypogyómmal és lemarad a kitérdesedett vasalófoltos mackónadrágom, a szamócamintás napozóm meg a csattogós lepkém. Ezért a Ryanair-t ignoráltam. 
Azért kíváncsiságból kipróbáltam a jegy vásárlást náluk nagypogyósan. Végeredményként kijött egy akkora összeg, ami megegyezik Szudán éves GDP-jével. 

Szóval elkezdtem keresgélni más légitársaságok járatai között is. 
Amikor már vagy tizedszer rázott ki a hideg a különböző átszállási lehetőségek láttán, akkor besúgott a kisördög: TAP!

Nézem a járatokat, vannak is mindennap gépeik, el is érjük kényelmesen őket, egyszóval minden klappol. A választás azonnal megtörtént, majd a jegyfoglalás, és a fizetés is. Így a Ryanéval közel megegyező áron egy rövid lisszaboni átszállással TAP-ozunk a Kanárira. 


TAP Gran Canaria-ra repül, ahol foglaltam egy trendi szállást négy éjszakára.
Innen La Palma-ra a Binterrel repülünk át, valami gyalázatosan drága jeggyel, amivel nem is dicsekednék, mert szerintem az árából vehettem volna egy motorcsónakot meg két marmon kanna benyát és két pár tartalék evezőt.

La Palma-n hét napunk lesz - pontosabban hat és fél.

Hazafelé megszállunk Lisszabonban egy éjszakára, mert még mindig jobbnak látom a  másnap délelőtti TAP géppel utazni, mint bohóckodni a lisszaboni T(ragedia)2-ön az aznap esti Wizz géphez.


Bookingos kecók:

A Bookingon foglalt Gran Canariás trendi szállás nagyon megfogott. Teljesen oda lettem érte. A képek alapján már el is képzeltem magam a nappaliban. 

Némileg zavart, hogy a Bookingon megadott helyen a Google Maps-on csak egy baromi nagy pusztaság látszik. Eleinte úgy gondoltam, biztos régi a felvétel és új a kégli.
Később elkezdtem utánajárni hol is lehet valójában, így meg is lett jó fél kilométerrel arrébb a nagy semmiben egy valamikori ültetvény közepén.
Leveleztem egy sort az Index utazási fórumán megismert Lacival, akinek a szigeten van a Your Gran Canaria nevű vállalkozása. Ő jelezte is nekem, hogy nagyon kevés kép van fenn amin látszana a környék, így nem árt ha átgondolom a dolgot. Leveléből úgy éreztem, hogy nem akar befolyásolni, de a sorok közül kiéreztem, hogy ez a környék nem éppen a helyi Rózsadomb.

Ekkor a "jó - nem jó" dilemmám még nagyon egyensúlyban volt. Azért, hogy ez ne legyen így  az örökkévalóságig, írtam hát egy emailt a bérbeadónak, hogy hol is van ez a ház, meg hogy jónapot.

Válasz semmi. 
Küldtem még két emailt, majd SMS-t angolul, újabb SMS-t spanyolul.

Miután nem jött válasz tőle másfél hét múlva sem, úgy döntöttem, hogy inkább leszarom én saját magamat, nehogy már egy spanyol beelőzzön ezzel. Kerestem egy másik kedvemre való szállást, amit lefoglaltam, ezt meg foglalásban tartom az utolsó pillanatig. Legalább megtudja, hogy a magyaroknál nem csak a góré egy geci.

Úgy berágtam, hogy majdnem egy százast fizetek naponta az új szállásért.
Lefoglaltam. 
Egy óra múlva írt az új szállás tulajdonosa, hogy üdvözöl...

A La Palma szállásom messzemenően jobbnak látszik a fentieknél és némileg olcsóbb is.
Majd elválik.



Autóóóóó

Autóügyeimet a CICAR nevű helyi céggel próbálom intézni. 
Nem közvetlenül náluk, hanem a Cabrera Medina cégnél foglaltam, akik olcsóbban adják ugyanazokat a kategóriákat. 
Itt remélem nem köpöm szembe a saját elveimet, miszerint nem üzletelek ügynökkel, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy a két cég azonos. Azonos a weblapjuk stílusa, azonos a levelező szerverük, de nem azonosak az áraik. Mondjuk nem nagyon értem miért törik le az alsó és a középkategóriában a saját áraikat. 

Napi 35 euróért próbálok Jeep-et vagy hasonló közép kategóriás autót bérelni.

Ez a napidíj Madeirához képest annyira alacsony, hogy elgondolkoztam egy felső kategóriás autón is, hiszen az ott tartózkodásunk alatt valószínűleg többet ülünk majd a kocsiban, mint amennyit gyalogolunk a cipőinkben. Ezzel a gondolattal teret adtam az agyrágó bogárnak, aki bizony nap mint nap kikezdi az eddigi elhatározásaimat, miközben óriási falatokban zabálja fel egyre fogyó agysejtjeimet.
Így egy jeles napon a Google fordító-val kovácsoltam egy spanyol nyelvű levelet a Cabrerának, hogy tudnak-e adni valami szuper kedvezményt egy Volvora. Nos, nem lettem kedvezményezett. 
Nagyon nem törtem le, de bolond lettem volna nem rápróbálni..


Mit várok ettől az úttól?

Nos, ez bizony a legnagyobb kérdés, hiszen előítéletekkel terhelten megyek oda. Tarsolyomban ott van Madeira felülmúlhatatlan szeretnivalósága, az Azori szigetek eszméletlen harmóniája és a kontinensi Portugália élhetősége.

A kanári szigetvilág a portugál szigeteket nem fogja tudni megugrani. 

Mégis reménykedem benne, hogy találok benne így is olyan dolgokat, amire jó lesz majd emlékezni. Rendkívül kíváncsi vagyok a helyi emberekre, a canariókra. Kíváncsi vagyok az életükre, a mentalitásukra, a sorsukra.



Az előszó utószava

Soraimat kutyafuttában, hajnalonként írom.
Legyen ez a mentség a betűhiányokra és az ordító helyesírási hibákra.
A blogmotorban lakó helyesírás ellenőrző még nálam is gyengébb, a Word meg megoldhatatlanul macerás.

Folytatás itt:


(T-8)












/n